Boeing 737 Max, avionul de nouă generaţie care s-a confruntat cu probleme software care au dus la două prăbuşiri anul trecut şi începutul acestui an, ar putea să se întoarcă „pe piaţă” în viitorul foarte apropiat. Pe tot parcursul anului, producătorul american de avioane a lucrat alături de autorităţile americane pentru a „repara” sistemul de siguranţă MCAS, care în loc să evite intrarea în vrie, îndrepta avionul spre sol, cu puţine opţiuni de redresare.
Nu numai că Boeing 737 MAX avea această problemă software, însă Boeing nici nu a instruit corect piloţii care zburau pe acest aparat. Unii dintre ei nici nu ştiau de existenţa sistemului MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), iar toţi au primit doar un curs rapid pe o tabletă pentru a putea zbura pe el, întrucât compania producătoare l-a prezentat drept un avion extrem de similar cu variantele 737 din trecut. În cele din urmă, Boeing oferea un sistem redundant pentru senzorii unghiului de atac ca opţiune doar contra cost, ceva ce acum vine standard pe toate modelele.